Friday, May 9, 2008

KEHIDUPAN : KEBARANGKALIAN.

Jam menunjukan pukul 6.30 ptg, tekak terasa kering dan kerja - kerja yang harus dilakukan telah disempurnakan untuk hari ini. Kebetulan berjumpa dengan member kerja, Mat jom pergi minum sat. Ok! kat mana tanya kawan saya ? Tempat biasa depan masjid.


Sebaik sahaja sampai diwarung terus pesan minuman. Bos, bagi saya kopi o ice dan engkau nak minum apa mat? Teh tarik sudahlah. Diatas meja terpampang suratkhabar Suara Keadilan dengan tajuk utamanya :





" ANWAR MENJADI PM OGOS INI"


Lantas member saya mengeyitkan kening mata tanda isyarat inginkan pendapat saya. Saya menjawab kebarangkalian itu ada kerana dalam politik macam -macam boleh berlaku. Kita harus ingat Tun Dr. Mahathir juga pernah dibuang dari Umno oleh Tuanku Abd. Rahman satu masa dahulu dan akhirnya beliau juga menjadi Pm dan sejarah akan berulang lagi.

Dalam politik tidak wujud musuh atau kawan yang kekal ia umpama double single bed in hotel room. Today u kawan maka u cantumkan katil menjadi single queen bed dan bila bermusuh just separate the bed menjadi double single bed balik. Dunia ini bulat dan sentiasa berpusing begitu juga sejarah sentiasa berulang.



Let forget about it kerana bagi saya siapa pun naik ia haruslah orang yang jujur dan beramanah. Minuman yang dipesan telah sampai dan kami bersembang dari satu topik ke satu topik yang berkisar tentang keadaan politik masa kini.



Selesai minum saya ketempat pembayaran dan terus kekereta saya. Nal aku nak beritahu kau yang member kita khawin lagi . Siapa ? tanya saya .sifulan bin fulan jawab member tadi. Kan member kita ini dah ada dua. Ia lah dia khawin satu lagi. Tak pe le kerana dia banyak duit dan mampu beristeri tiga . Kenapa ?

Tiada apa, aku takut jadi macam gitu jawab member saya. Nal member kita yang kat office juga dah khawin lagi dan dah ada anak satu. Tak pe le dah jodoh dia. Masuk kereta dan terus balik kerumah.




1 comment:

Unknown said...

dah tak de lagi sikit-sikit,kadang-kadang or jarang-jarang....every inch,every corner you'll see it happening cuma whether it's transparent enough to be seen or not...itu aje!