Sunday, November 30, 2008

KEHIDUPAN: MELAKA

Pagi ini ada rancangan nak keMelaka kerana isteri nak ajak aku pergi ronda-ronda disana. Beliau kata selalu pergi Melaka tapi tak pernah bawanya ronda-ronda, malu alah rasanya kerana betul cakapnya juga. Setiap kali kesana terus kerumah abang ditaman Merdeka kemudian keesokan harinya pulang kepenang. Jadi mahu tak mahu kena bawa jugalah nampaknya.

Aku bukan apa yang paling aku malas nak ronda-ronda tu masaalah jam dibandar Melaka specially kalau hari cuti sekolah macam ini. Penat nak cari parking. Bukan apa itu mungkin satu alasan sahaja yang sebenarnya aku malas nak bawa kerana dah letih long distancekan tetapi hari ini nampaknya aku kena mengalahlah sedikit. Sekali-sekali kena bawa mereka ronda jugalah. Anak sulong aku ada diMelaka dengan pak langnya, ikut semalam selepas hadiri majlis perkhawinan anak abang diSeremban kemudian kakak aku yang ikut aku dari Sik pula keJohor Bahru ikut adik aku jadi aku kena ambil mereka kat Melaka sebelum pulang kePenang.
Nak siap-siap keMelaka ni so niat nak bawa mereka kat Zoo Melaka, Mini Malaysia dan bandar Melaka kemudian baru kerumah rumah abang aku kat Taman Merdeka. All photos i will post it in my blog once i reach Penang. Need lots of work to do cos all my photo need to edit before post it. See you later with alots of photos.

2 comments:

Unknown said...

Melaka...tapi u landed kemana tadi..manusia merancang tapi tuhan menentukan right?anyway her special day,just entertain so that she'll be happy..

Anonymous said...

i dont understand what you have written,but i wish may god bless you in every aspects..bye friend