Saturday, April 12, 2008

KEHIDUPAN : FITNAH SMS

Semasa didalam perjalanan ke Ulu lenggong Hot spring lebih kurang pukul 11.30 malam. Saya telah menerima satu panggilan dari John Lim rakan sekerja saya untuk menanyakan khabar dari saya yang berbunyi hai zai are you ok, i said yes and my way to baling. John- i just want to know so that everything is ok cos i heard you involed with an accident. I said no. Apa yang kecoh-kecoh ini kerana JT ask me to call you kata John. Kalau begitu oklah.



Selepas beberapa minit satu lagi panggilan saya terima dari Yus base in Tapah menanyakan tentang diri saya dan tanya hal mini meet at USM besok. I jawab tak terlibat dan dalam perjalanan untuk ke Hot spring.



Kemudian satu lagi panggilan saya terima dari Kelantan Tuan Buhkari - Zainal aku nyaris-nyaris nak turun Penang kerana menerima sms yang u dah meninggal dunia. What? jawab saya dengan terperanjat. Ia serius tetapi aku tak baca sms itu sampai habis kerana terperanjat dan sedih. Thank you for calling me and your concern jawab saya.



saya mengelengkan kepala dan bertanya dengan merchaniser saya siapa punya angkara ini. Ini bukan benda main-main. Satu lagi panggilan masuk dari Sani. Nal Tuan Buhkari talipon aku katanya engkau dah meninggal dunia aku terperanjat terus drive kerumah engkau. Tapi sunyi dan tiada siapa dirumah membuatkan aku lagi suspen.



Sani, malam ini saja bertalu-talu member kita talipon aku menanyakan benda yang sama. Siapa yang buat in tanya saya pada Sani. Chot hantar sms. Tak pe nanti aku talipon chot. Terus saya talipon chot dan bercakap dengannya. Yop aku minta maaf kerana depa tak baca sms aku sampai habis. Saya jawab lain kali jangan buat. Hantar sms tu kat aku.



Tek sms berbunyi-kpd yg mngenali Zainal@yob..... Apabilambaca msg ni...dhrpkn byk b'sbr krn bliau tlhmningglkn dnia pd trkh 10 april mmpbrbykkn b'doakpdnya agr drhmti oleh ALLAH S.W.T. b'jya mningglkn dnia dgn slmt utk m'jd.......



Hikmahnya masih ada orang yang sayang kat kita dan mengambil berat tentang diri kita. Tapi jangan buat selalu kerana tindakan mahkamah bolih diambil.

3 comments:

Unknown said...

it scare me to when Sani call me and ask me about the sms. Tried calling u but can't get through. That's y i ask John to call Man as i dun have his number at that time. Thanks god everything was just a false alarm.

Anyway it makes me think of death that night and like you previous blog makes me think of what lies behind the grave.

Unknown said...

will u do the same when u heard of your friend death regardless whether it's true or just a joke? yr friends have proven that they do care for whatever reasons, whatabout u,do u have the same concern for them.sometimes appreciation that lies thru spontanenous actions are more impacable than all the sweet words thrown from the mouth.you're lucky friend to still be cared by others.

Unknown said...

As long as you don't get any SMS from friends from the graves is good enough.......