Friday, March 6, 2009

LIFE : PERAK BERDEGUNG


Just came back from teh tarik section with Zul and shukor at mamak shop. Zul fecth me at hotel lobby with his big Alphard van atleast merasa jugalah tumpang sekaki walaupun memanglah aku tak termimpi untuk atau memiliki van dalam kategori mewah tersebut. Before that I had to attend my Grand Nestle gala Dinner at Sunway Convention Centre Subang Jaya. As usual dinner with Chinese dishes course total 9 dishes.Sambil makan sambil berhibur dengan artis jemputan Camelia dan Faizal Tahir. Aku tidak kisah sangat pasal entertainment tersebut kerana aku bukan minat sangat dengan artis-artis ini Sedang kan orang lain mengerumun artis tersebut sambil bergambar. Buat aku gambar yang diambil hanya sekadar untuk dipostkan dalam my blog. Sebaik selesai sahaja dinner terus ke Hotel lobby untuk tunggu Zul.Jumpa shukor dikedai mamak dekat rumah ctm, macam biasa baru balik dari kerja. Member aku sorang ini memang kaki kerja atau workcoholic. Siang malam tak ada rumah dan pagi esok pagi-pagi buta dah keluar kerja. Ctm isterinya dah imune dengan workcoholic si Shukor. Zul dan Shukor biasalah kalau dah berjumpa pasti kenakan aku. Tetapi aku pun dah mali dan dah tak kisah sangat dengan mereka. Biasalah orang lelaki. Topik surat masih menjadi satu isu lagi dan Zul cuba nasihat aku dan aku dengar sahajalah.Dalam banyak-banyak topik satu topik yang menarik ialah tentang cerita Laksamana Do Re Mi. Zul cuba terangkan bagaimana arwah Tan Sri P. Ramlee dah nampak apa yang akan berlaku di Perak maka dia buat clue dengan teropong maka ternampaklah satu negara yang bernama Pasir Berdegung yang berkerajaannya dibawah pokok. Kalau kita teliti maka ada persamaan cerita tersebut. Maka disyorkan ditukarkan kepada Perak Berdegung. Kerajaan dibawah pokok.